lillördag i kastrup

Okej, det finns faktiskt ingen lillördag i Danmark fick jag reda på igår. De har lillfredag (idag, torsdag alltså) men inte lillördag. Igår efter stängningen satte vi oss på Bryggan (som är standardbaren där alla som jobbar på Starbucks hänger efter jobb tydligen) och skulle egentligen bara ta en öl. Vi skulle dra oss hemåt efter den enda ölen men "en öl" blev till fyra plus tequila shots och min nya favoritshot som innehåller ett shotglas med jäger (hatade egentligen jäger fram tills igår) i ett större glas med redbull som man skulle klunka på en gång. 
 
Det var den konstigaste shoten jag gjort men den roligaste! Sverige borde fan ta tips av Dk och importera denna typ av shot så man vet vad man ska välja när man är ute på klubbar och barer. 
 
 
 
Denna tråkiga onsdagen fick sig en vändning och jag skrattade tills jag kissade på mig. Fattar egentligen ingen danska alls och nickar till typ allt men igår fattade jag fan nästan allt. Antagligen för att danskan liknar språket man snackar när man är full hahahaah! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0